Monday, July 30, 2012

PANAS - Berhati-hati ambil gambar berseorangan di Masjid As-Salam


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Korang tau kan baru-baru ni aku ada upload gambar sunrise Masjid As-Salam Terapung Puchong? Kalau tak tau boleh usha ni - GALERI - Nikon D50 & Sunrise Puchong Kacak.

Baru-baru ni ada kes samun berlaku kat port yg org selalu amik gambar kat situ. Baca ni:

====================================================================================

Seawal 6.45 pagi, dh keluar rumah untuk ambil gambar timelapse sunrise di masjid as-salam, puchong perdana. Maklumlah teruja sangat nk buat timelapse. Sekitar 7.30 pagi,tuhan turunkan hujan supaya aku pulang ke rumah. Dek kerana hanya hujan renyai2 yg turun,maka aku tunggu juga matahari muncul.7.45 pagi matari mulai naik, sedang menunggu dgn penuh sabar,aku di sapa oleh pakcik.

Pakcik : Dik, pakcik rasa baik adik balik rumah jer.

Aku : Kenapa ya pakcik? Kt sini dh tak boleh ambil gambar ke?

Pakcik : Bukan xboleh ambil gambar, tp kalau nak ambil gambar, pastikan datang berkumpulan.

Lain mcm jer pakcik nie...

Aku : Boleh sy tahu kenapa pakcik?

Pakcik : Rumah pakcik depan nie je.. Kebetulan pakcik nak balik kampung, nampak kau tgh duduk dgn kamera, jd pakcik datang dan tegur... Sbb baru jer smlm, kt tempat yg ko duduk nie, waktu yg sama nie, ada budak kena samun. Dia pun ambil gmbar masjid juga.. Dia sorang masa tu. Datang seorang bangsa !@#$%  berhampiran dia. Lagi sorang tunggu dari jauh atas motor. Orang tu, bawak parang dan mintak dia serahkan barang2 dia. Jadi,pakcik nasihatkan, lebih baik kau balik. Takut nanti kau pula yg kena.

Aku : Ooo.. mcm tu ke pakcik? kalau pakcik xtegur, sy mungkin akan duduk kt sini smpai pukul 9.30 pagi nanti.. Terima kasih banyak2 ya pakcik. Sy dah lama amek gmbr kt sini, tak sangka ada orang kena samun. Terima kasih sekali lagi ye pakcik..

Terus aku kemas barang n blk rumah.. Timelapse yg sempat buat pun xjadi... Tp,alhamdulillah selamat. Next time kena dtg ramai2...T__T
Ps : Berhati-hati bukan setakat di as-salam,tetapi di mana pun anda berada.

====================================================================================

Sumber artikel: Berhati-hati ambil gambar berseorangan di Masjid As-Salam.

Maka berhati-hatilah walau di mana jua anda berada.

Ejad Fotopoyo

2 comments:

  1. Wauuu takutnya. Kalau saya pompuan ni lagilah bahaya kan? Patutlah encik somi selalu sound kalau nak gi shoot sensorang hehe *insap*
    My latest Entry :)
    JJCM: Day 9 Ramadhan 1433

    JJCM: Day 8 Ramadhan 1433

    JJCM: Day 7 Ramadhan 1433

    ReplyDelete
  2. nanti dtg pucong roger la aku.nanti aku jd bodyguard ko..hehrhehe....

    ReplyDelete