Saturday, July 28, 2012

GALERI - Nikon D50 & Sunrise Puchong Kacak

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Korang-korang, kalau korang nak tau la kan, sejak 1st day puasa, hampir setiap hari aku dtg amik gambar sunrise kat masjid terapung puchong ni, tapi cuaca asyik kurang kacak je. Either matahari malu-malu dgn aku, atau mendung/hujan.

Tapi tetibe hari ni (Sabtu 28 Julai 2012), syukur Alhamdulillah sunrise sgt kacak.

Maka yg berikut adalah hasil gambar sunrise utk hari ni.
Semua gambar di-snap menggunakan Nikon D50 dan kitlens 18-55mm, dgn bantuan tripod Jusino, filter Cokin dan B+W Big Stopper, kemudian dimasak menggunakan dapur Adobe Lightroom 3.6.

Incase korang nak tgk EXIF, aku maleh nak letak sini, tapi aku ada letak kat almost setiap gambar dlm page aku, so boleh usha album ni kat page aku - Blog Ejad Fotopoyo - Masjid Terapung As-Salam Puchong.

Selamat menge-view!














No comments:

Post a Comment