Friday, August 5, 2011

JOURNEY - From Pangkor with Love: Part I



Salam.

28 Nov 2010,
Aku, Adi, Azaoth, Azahar, Paksu & family dan Mike ke Pangkor, ada job utk promote Teluk Dalam Resort di Pulau Pangkor. FYI, resort ni pernah jadi tempat lakonan kumpulan Senario, movie mana entah, yg ada Maria Farida & Marsha tu.

Bergerak dari Putrajaya pada pukul 2 pagi 29 Nov 2010, kami sampai ke jeti dlm waktu Subuh.
Sampai je resort, breakfast dulu. Pastu kitorang flat habis. Ye lah, 1 malam tak tido travel dlm kereta kan.

Semua bantai tido sampai Zohor. Lepas lunch, kami pun mulalah bekerja dgn tekunnya.

Job kami simple je - nak promote Team Building yg diadakan di resort ni. Kebetulan ada group dari sekolah Cina yg mmg datang sana utk Team Building, so kitorang just follow dan snap!






 


Selain tu, ada la jugak kena panjat bumbung chalet ambil gambar panorama, guna lighting set utk ambil gambar interior/exterior sesebuah chalet, landscape etc etc. Pendek kata gambar yg boleh disumbat dgn cantiknya dlm pamphlet lah.

Petang pd hari yg sama, ada aktivit outdoor. Kitorang snap je lah apa yg patut. Aku panjat pokok dgn 1 tangan peluk dahan, 1 tgn lagi dgn K20D siap nak manual focus 50mm aku ni, gilo susah.
















Then malam tu menge-shoot product plak, makanan. Aku tak shoot sgt sbg lighting set digunakan utk kamera yg lebih canggih. Almaklumlah, Pentax K20D kan kamera biasa je. Huhu.
Ni yg aku snap - tanpa lighting, main ISO jek:



Malam tu kitorang watpe eh, lupa sudah. Oh aku demam, so aku stay je dlm bilik. Yg lain pergi karok kalau tak silap.

To be continued...

Ejad Fotopoyo

2 comments:

  1. Wow, Pangkor mmg terbaik! Baru minggu lepas saya kursus di sana (teluk nipah).

    As for the pics, saya rasa kurang nampak ekstrem la. Kot ada aktiviti flying fox ke, rock climbing ke, baru lengkap team building!

    Bagus ejad.

    ReplyDelete
  2. Pida:
    mmg terbaik. kitorang jadi VIP kot kat sana. hoho.
    not sure exactly tu team building ke apa, tp tau ada aktiviti la. rock climbing mmg takdak, tp flying fox ada, tnggu Part II. nak sumbat semua gambar dlm 1 artikel panjang sgt :)

    ReplyDelete